Sara Bjersgård

Tips

Publicerad 2008-11-23 11:36:53 i Allmänt,

Jag har börjat köpa nåt nytt till min frukost denna veckan.....tipsar om detta då jag hade en kompis (inga namn) som skulle avstå från alla sorts mjölkprodukter under en tid och tror de kan vara bra för alla att låta bli mjölk,fil och så ett tag, vi svenskar är ju ändå typ de enda i världen som dricker så mycket mjölk.
Så jag ville testa soyamjölk och se hur de smakar.....och de smakar helt okey. Man känner en liten smak av soya i början men sen tänker du knappt på att de inte är vanlig mjölk. Kan verkligen rekommendera detta om ni känner som jag att vilja testa nåt nytt. Äter ju alltid flingor till frukost på helgerna och nu under vfu:n äter jag rågflingegröt på morgonen och allt detta med mjölk till. Det sämsta med soyamjölken är dock att den kan bara stå öppen i 5dagar innan den blir för gammal så man måste dricka den kontinueligt hela tiden. Ska tipsa min syster om detta oxå då hon dricker laktosfri, söt blaskmjölk och detta kanske passar henne bättre....man ska aldrig vara för feg för att testa.
Jag köpte gogreens sojamjölk då jag tyckte de andra märkerna såg konstiga ut*fniss* De var först svårt att hitta då jag trodde de skulle stå sojamjölk på förpackningen med de står sojadryck istället och därför trodde jag inte de var sån sojamjölk jag hade hört talas om.....men de är de!(förvirrande)
Tror även att just gogreen är de dyraste märket då detta även är ekologiskt så blir nog till att köpa en billigare variant nästa gång.
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela