Sara Bjersgård

måndag är så mallig

Publicerad 2008-10-13 17:35:28 i Allmänt,

såå då försöker vi igen....igår ville de inte funka och såg att de var andra som hade problem med det med...så de var inte min dator som var trög utan själva blogg.se!

Men igår satt jag iaf och fixade hela dagen....skrev kompletteringarna på arbetet, ska hämta papperskopian på skolan imorn så jag även kan rätta till om de är några stavfel och så..lika bra att få de gjort ordentligt.
Sen började jag även skriva på min vfu rapport om språklig medvetenhet...så slapp jag skriva så mycket i veckan.
Men huvuduppgiften var såklart att fixa allt material och planering inför måndagens lektioner.

Här har jag skrivit ut alfabetet och olika rimkort som jag ska använda mig av. Sedan har jag tagit och laminerat dom för att de ska hålla längre, ifall jag vill använda dom fler gånger.
Efter de blev de till att klippa och fixa och lägga ner allt i mina fina nyinköpta påsar.
                                
Både jag och Isse tyckte den gröna ser nästan magisk ut- så himla snyggt. I den ena lade jag bildkorten och bokstäverna och i den andra ett 20tal knappar som de skall använda som "ljudknappar".
Detta material skall jag ha till första observation och blev väldig intressant!
Sedan skulle jag ha två lektionstillfällen med högläsning och sedan bearbetning av boken.
                                                      
Denna bok tipsade dom om i skolan och då jag gått och kollat i bibblan i evigheter och inte hittat nåt bra och passande blev det denna istället. Den passade rätt bra in i deras "teman" ändå, om ensamhet, vänskap,utanförskap och om väder-fick med alla element, tror jag=)

Dagen gick som sagt väldans bra och ska försöka sätta mig och skriva om dagens resultat snart...när jag kom hem var jag dödens trött så har slappat framför tv:n nu ett tag men ska försöka ta tag i mitt liv, typ nu!
Har förresten testat nya bilen nu...(så du vet Viktor=) och jag kom både dit och hem, är jag inte duktig så säg...haha!!! Det är lite annan krut i denna än i gamla golfen..ojojoj
Hoppas ni har haft en toppen måndag fast den är så himla trist, grå och regnig.....ska ta och tända massa ljus ikväll med och bara mysa framför CSI....älskar tv-måndag
//S






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela