Sara Bjersgård

pluggande....

Publicerad 2008-10-12 10:02:49 i Allmänt,

Redan uppe med tuppen för att jag ska kunna få så mycket gjort idag som möjligt. Ska ta och förbereda mina lektioner imorn...den ena ska handla om Fonologisk medvetenhet och jag ska kartlägga 3-4elever om de har uppnått till steg 10=)
Vi ska kolla på den lodräta raden längst till vänster och utifrån detta skapa övningar/uppgifter så vi kan se om barnet kan det, klara den steg 1 går man vidare till steg 2 osv....kan eleven ända till steg 10 är den fonologisk medveten...lätt som en plätt!
Sen kommer jag även hålla i en lässtund med en andra klass och jag ska läsa "Astons stenar" som handlar om ensamhet och vänskap....sen ska vi prata omkring boken, de ska få skriva om den i sin loggbok och sedan måla en bild som har koppling till boken- ett såkallat boksamtal(bearbetning av boken), typ!
Så nu ska jag börja hitta massa bilder till kort och bokstäver...skriva ut dessa och laminera..sen ska jag ha dom i mina fina nya sidenpåsar- det kommer bli så himla bra det här!!
Sedan ska jag ta tag i min rapport och komplitera det som skulle göras....hoppas de går snabbt och smärtfritt!
Det blir helt enkelt en lång pluggardag...........men är ju ledig från skolan nu mån,tis,ons så alla dessa dagar kommer gå åt till att plugga...nästa vecka är de ju tentor och seminarium, allt på en gång...jippi!!
Hoppas ni haft en härlig helg...
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela