Sara Bjersgård

åker iväg

Publicerad 2008-09-18 17:16:23 i Allmänt,

Snart kommer mammsen och hämtar upp mig....dax att åka till Vedum. För alla er som inte ens hört talas om detta lilla idylliska samhälle är de bara att kolla på "stinsen brinner" med Galenskaparna....say no more,say no more!
Jag och mor åker dit lite innan de stora kalaset imorn för att hjälpa mormor med de som behövs...men troligtvis blir detta inte så mycket så hon började förra månaden med att städa..haha
För ni som har träffat min mormor vet ju hur underbart konstig och härlig hon är. Hon är inte alls som oss andra...1m lång(på ett ungefär)....hennes gen måste ha kommit bort någonstanns påvägen tror jag. Jag har fått morfars längd och snällhet.....nu ska ni inte tro att min mormor inte är snäll...snällast i världen men hon har en liten tjurig uppsyn,envis som få och säger precis vad hon tycker. Tycker hon att man har en ful tröja på sig eller håret ser konstigt ut är de de första man får höra....gissa om jag har fått många pikar om min vikt de senaste åren...men hon är den som föder än med ljuvliga mat och äppelpaj,som vill veta allt om hur man har de och en person som får en att känna sig helt varm om hjärtat ibland....alltså helt underbar och 82år är damen=)
Min morfar blir 80år imorgon.....GRATTIS GTATTIS!
                                                                
                                                   
                                                       Visst är han söt, min morfar!

Han var väldigt sjuk ett tag för några år sen och var nära på att stryka med, men han lever nog pga sin styrka. Han fick en sjukdom som drabbar så där 1 på miljoner och han fick en ovanlig form av den sjukdomen med....så han är försökskanin nu på Sahlgrenska så fort han är där. Sjukdomen finns ju kvar men han slipper syrgas,slipper rullator....
Han ska få en dator med bredband av oss imorn....han älskar allt de tekniska. I sommar gick han runt med sin nya mobil och tog kort...tss...han är för rolig han!
Hela familjen vid Jul....som ni ser är mormor till höger en aningen mindre än oss andras 2metare=)


Idag träffade jag Linda och hennes nyfödda son Sixten....gud vilken söt bebis! Såklart var Brittis med och även Jennie och Mimmi denna gång. Så härligt att träffas igen...känns ju nästan som förr.
Vi har redan planerat in nästa gång vi ses....för de går alltid för långt mellan gångerna och nu när Linda är hemma med bäbben finns de ingen tid för spontana fikatillfällen.
Hoppas alla får en härlig fredag...vi hörs när festandet är över.
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela