Sara Bjersgård

Älskar landet

Publicerad 2008-09-28 18:22:23 i Allmänt,

Har haft en underbar dag hemma i Hok idag. Jag och pappa har städat och gjort fint lite i köket nu innan mammsen kommer hem ikväll. Vi till och med plockade iordning i kylskåpet, de går så mycket lättare att städa när de är hos någon annan och när man även är 2 som gör de. Linus tyckte inte om vår fina ordning, han menar att de gör de svårare för honom att hitta nu....haha...han lär ändå stöka till de tills imorn så=/
Sedan efter lunchen begav vi oss alla 3 ut för att samla upp löv, klippa gräs och att lägga på presenning och plåten över poolen. Så nu är de försent att ta det sista doppet!!! Det visade sig att jag är urusel på att slå i spik...konstigt nog träffade pappa spiken fast han är blind...haha...vad säger de om mig. Fast han är ju händig den där "karln"=) Men sen fick jag visa att jag kunde bära de 20kilo tunga plåtarna och lägga dom på poolen- de var en sådär 20st. Så då kände jag mig lite duktig igen..........
Ikväll åker jag hem till Torpa igen och till min älskade sambo...hoppas även han har haft en städdag idag!!
Om ågon undrade hur de gick igår att hålla sig vaken....lillbror ringde redan vid 11.30 och ville hem, så jag bara skrek...JIPPI! Han var redan för trött innan han åkte in till stan, då han hade jobbat hela dagen så förstår honom....

Igår var jag och pappa på en promenad igen....vi behöver båda få upp konditionen. Såklart fick pappa en insulinkänning och de blev en lite långsammare promenad denna gång. Som tur var blir han inte så skakig och knäsvag som min syster blir utan han svettas istället(som en gris)!!!




För er som är diabetiker eller har någon ni känner som är vet ni att de alltid har med sig druvsocker....pappa knaprade några medans vi gick och sedan blev de såklart mjölk och digestivekex när vi kom hem....=) Någon som känner igen sig/det??
Tog några underbara höstbilder under promenixen- Jag älskar landet!!!



Detta är det stora klätterträdet vi lekte i förr.


Imorn åker vi ett tjejgäng till Ullared och sedan till Lager157.....ska bli så himla kul. Har längtat hela helgen. Dock kanske de är för att mina shoppingceller går på högvarv och så sugen på en massa nya saker. Så ska hem och skrammla med sparbössan sen=)
Vill bara tacka min bästaste vän Karin för att hon har hittat (snart min) lila tvålpump- Älskar dig min vän
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela