Sara Bjersgård

testar nytt igen

Publicerad 2008-09-09 23:27:05 i Allmänt,

Nu har jag varit och införskaffat mer produkter som ska göra en finare!!!???....har aldrig köpt samma foundation eller hudkräm utan testar alltid nytt...tycker de är kul och sen får man se om man hittar nån man verkligen fastnar för. Köpte en ny hudkräm på Apoteket nu. Den känns jättehärlig på och luktar super gott.


                                                 "Cliniderm Pure & Clean Matifying Day Lotion är en lätt och skön lotion som hjälper huden att bibehålla fukt. För att motverka blanka partier innehåller lotionen partiklar som effektivt absorberar överflödigt fett och ger huden en sammetslen matt yta. För fet och blandhy."

Sedan har jag köpt den "nya" mineralfoundation från L'Oreal                            
                                                                                                                       
Den ger inte en jättetäckande yta utan blir bara lent och fint. Nackdelen med den är att de blir mycket puder som flyger runt och den luktar lite konstigt också. Men älskar att den tar bort alla blankhet man ger samtidigt en jämnare yta. Här är före och efter-bilder för jag har inget smink på mig alls och sen när jag har lagt grunden med foundation och rough.(hade inte frisyren så den dagen=)   

      
                    Innan-osminkad                                        Efter-med smink

Sen måste jag ju säga något om min absoluta favorit i min sminkväska- Min Brush On Bronze. Använder den året om som rough/blush. Köpt på Bodyshop och är definitivt värt lite extra pengar. Kostar ca200kr och har lite blandade kulor av brunt,rosa och röda nyanser.
                                                             

Tänkte avsluta dagen med en lista då jag har kommit fram till att man kan summera sin dag så enkelt på detta sätt...är inte lika mycket emot dessa listor längre...så tokigt!
...dag
: 10.30-12 Litteraturseminarie...gick jättebra och är så skönt att ha de gjort. 13-16- Föreläsning. Sen hem och sätta upp nya lampan..lite ljus i vårt hus=)
...hår: Uppsatt toffs med spännen
...smink: De vet ni ju redan....tss
...motion: cykel till skolan och trapperna upp till 3våningen, tyvärr inte mer
...lunch: Pasta och köttbullar
...midda: fil och flingor
...kläder: Jeans, linne och kofta...de vanliga
...låt: hmmm...ingen speciell
... läsning: Aftonbladet, jnytt, eves blogg
...bästa: ledig imorn
...sämsta: vädret....så jäkla trist
...kvällssysselsättning: Kolla på soo you think you can dance-såklart!

//S





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela