Sara Bjersgård

Hade rätt...

Publicerad 2009-04-08 17:28:26 i Allmänt,

Ha! Jag har alltid sagt de och nu är de bevisat!


I aftonbladet idag står de om att mellanbarn kommer i kläm. Att dom inte får lika mycket uppmärksamhet av sina föräldrar som de övriga syskonen och studierna visar att mellanbarn behandlas annorlunda. Pga detta lyckas mellanbarn dock bättre senare i livet då de, tidigare än sina syskon, får klarat av saker själva och stå på egna ben. Undersökningen visar också att mellanbarn gör sina läxor själva mycket tidgare i åldrarna och de visar sig att mellanbarn klarar sig bättre i skolan.

Det är de jag alltid har sagt...........jag är mellanbarn och jag har alltid klarat mig mest själv. Mamma och Pappa har väldigt sällan hjälpt mig med läxor eller annat. Och man blir definitivt bemött på annat sätt........japp, då var de bevisat!

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela