Sara Bjersgård

tentaångest

Publicerad 2009-04-09 15:01:04 i Allmänt,

Uch vad jag vill ha tentan gjord. Inte för att de kanske är de svåraste ämnet och jag fattar inget alls, utan att jag alltid blir så himla nervös och går och tänker på att jag inte ska klara den flera dagar i förväg...de tär på psyket ser ni.
Men fick idag lite skvaller om tentans troliga upplägg......vi har spekulerat i detta i 2veckor nu. Tydligen hade förra gruppen som gjorde tentan först fått svara på flervalsfrågor som gjordes på datorn och där fick man reda på svaret direkt.....om man klarat de eller inte. (precis som teoriprovet..uch). Sedan om man klarar den är man klar med tentan men klarar man den inte får man fortsätta med en del 2 som består av utredande frågor som man ska besvara.......blir som en liten nödlösning eller vad man ska säga. Kände att jag kunde pusta ut lite då man nästan kan få 2 chanser på sig.......men vi (vårt lilla tidigare-lärare gäng) att vi inte behövde en del2 då vi självklart skulle klara den direkt.....japp!
Nu ska jag återgå till mitt läsande och snart bege mig ut och gå....nu ser jag till och med blå himmel här utanför..hoppas de håller i sig.
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela