Sara Bjersgård

trött....

Publicerad 2009-04-01 17:13:16 i Allmänt,

Helt seg i kroppen nu....kört ett pass på gymmet precis så mina armar är som spagetti=) Förkyldningen har satt sig i halsen nu och de känns som sandpapper, därför blev de ingen kondition för mig utan armar, rygg och mage å lite ben. Gick en härlig promenix hem sen med min älskling och njöt av solen.....åååå snart ska jag plocka fram alla mina ballerinaskor, men känns förtidigt än...eller?!
Hamnade framför datorn direkt.....borde verkligen gå och dusch, men uch så jobbigt! Känns som allt är lite extra jobbigt idag....hmmm.
Har haft en svårt dag med avancerade föreläsningar då hjärnan går på högvarv och man försöker hinna skriva allt, samtidigt som man lyssnar, samtidigt som man ska försöka förstå, samtidigt som man vill lära sig det inför tentan........åååå vad trötta vi var efter bara första föreläsningen. Som tur var var em föreläsning inte lika tung. Svår att förstå var den men inte sååå svår!
Har en kluven känsla om jag borde sätta mig och gå igenom mina anteckningar, de få jag har, för att öva inför tentan eller om de ens ger mig nåt. När jag sen får boken kommer jag läsa den noga och skriva stödord och sedan när jag väl har fått en helhet göra mindmaps. Jag pluggar alltid inför tentor med mindmaps, har ett bra visuellt komihåg och kan se framför mig i huvudet vad jag skrev i den rutan/molnet.
Har idag även hämtat ut/köpt gamla tentor som man kan utgå ifrån för att få ett litet grepp om vad de tycker är viktigt och hur djupt in på "världsproblemen" man ska gå/lära sig.
Jag har även bestämt mig för att jobba nästa helg, fast tentan.......ååå hoppas jag inte kommer ångra mig då jag sitter på måndagen och fattar ingenting!!!! *positiva tankar, positiva tankar*
Nähä dax to shave my legs och duscha lite...
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela