Sara Bjersgård

första dagen

Publicerad 2009-08-17 19:10:17 i Allmänt,

Avklarat första skoldagen idag.....känns konstig att vara tillbaka, i en ny klass med massa okända ansikten och med en helt ny lärare/föreläsare som man aldrig träffat innan. Vi är en klass på ca 50elever och de flesta går faktiskt, till min förvåning, till förskolelärare och fritidsledare. Vi är endast 4 tidigare år lärare i hela klassen....mysko tycker jag!
 Dessutom verkade jag ha mest erfarenhet av särskolan i hela klassen, vilket oxå måste bara vara ett sammanträffande....hahha. Men intrycket av första dagen och kursen(delkursen) känns bra.....så min höst kommer nog bli toppen!

Sitter nu och myser i soffan. Maten står i ugnen och jag har precis duschat efter en powerwalk........
Idag tog även jag, Jessika och Anna oss en mysig lunch på Johans cafe i stan för att prata om allt kul som hänt i sommar. Blev gravad lax med dillstuvad potatis.....ååå vad gott!

Imorn blir de åter skola och en mängd föreläsningar.....dock slutar vi nästan jämt vid 14.30 framöver och det gör väldigt mycket då man inte behöver känna att hela dagen försvinner.

Är roligt att se alla nya studenter nu komma hit och ha sina insparkar runt om i stan.....de var en rolig tid då man lärde känna en massa nya sköna människor. Hoppas dom tar vara på denna veckan innan allvaret börjar.....tss

Hoppas ni haft en bra måndag mina vänner
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela