Sara Bjersgård

dagarna som gått.....

Publicerad 2009-12-02 18:41:13 i Allmänt,

Hade en toppendag på jobbet igår....fick även beröm för mitt sätt att vara på....blev jag lite lycklig resten av dagen=) När jag väl kom hem var jag helt färdig då jag hade varit i farten hela förmiddagen...vi hoppade studsmatta som galningar fast de låg ett snötäcke över, spelade fotboll,gungade och gick gick och gick. Detta + all frisk luft man fick tog ut sin rätt på eftermiddagen då jag knappt ville röra mig från soffan under min varma filt. Därför väntade jag länge länge med min dagliga promand och hjärnspökerna försökte göra allt för att jag skulle skita i de helt.....dock tog jag tag i det och det blev en härlig promenix tillslut och fick upp värmen tillslut=)
På kvällen mötte jag upp Lina på Kaffepaus för lite sallad (mums!) och lite skrivande av brev till Fillipinerna med. Längtar sååå tills vi väl är där....är en lång process fram tills dess dock!
För er som inte vet vad vi ska göra så har vi bestämt oss för att åka till Fillipinerna, där skolan har samarbete med ett universitet. Vi ska först göra praktik i 5v och sen vara där ytterligare 3v för att göra studier till vårt examensarbete. Vi är nu mitt uppe i att söka ett stort omfattande stipendie som skolan utser på 25000kr per person...de vore toppen om vi fick detta för att bekosta våran resa!

Idag har solen strålat och himlen varit blå och de har varit skitkallt ute......de är så de ska vara en vinterdag, inte regn och rusk och mörker! Tog en låång sovmorgon innan de var dax för skola....har bestämt vad jag ska skriva om nu i min B-uppsats- "Goda lärande miljöer för barn med autism". Fick detta godkänt av vår lärare så nu är de bara att tuta och köra och skriva som attan.
Haft en lugn eftermiddag/kväll annars och ska gå och lägga mig tidigt idag hade jag tänkt, trots att de är soo you think you can dance, på tv då jag ska upp innan sex för att jobba. Blir ett lagom jobbpass från 7-12 imorn och sen direkt hem, äta och till skolan vid 13-16...stress!

Hoppas ni får en fin torsdag
                                                                                                                                    //S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela