Sara Bjersgård

dagen...

Publicerad 2009-02-17 18:34:53 i Allmänt,

Idag skulle jag egentligen sluta vid 15 men var inte därifrån förrens 17....blev ett möta där som egentligen inte var tänkt från början. Jag tycker de faktiskt är intressant att sitta och lyssna på allt snack på möten i arbetslag osv....man får en uppfattning om vad som är relevant att diskutera,hur mycket saker som är runt om verksamheten m.m.
 Kommer in i klassen mer och mer och ibland tror jag folk inte ser mig som en praktikant utan anställd och ibland får jag påminna mig själv om att jag är en praktikant och har därför inte samma krav på mig under arbetsdagen....vad lustigt de kan bli ibland.
Imorn ska jag och min handledare för första gången sätta oss ner en stund och prata om "framtiden"....men har förstått att just den planeringstiden lika väl kan försvinna i ett naffs av andra incidenter.....men ska bli spännande att se vad jag ska göra under mina veckor och hur hon tycker jag ska genomföra min uppgift från högskolan. Är faktiskt mycket piggare idag än jag varit någon annan praktik och är nog för att jag inte behöver sitta dag ut och dag in och planera en massa lektioner som jag ska genomföra. Känns konstigt att inte ha/hålla i en enda lektion då de inte alls har sånna genomgångar eller katederundervisning alls utan jobbar ständigt individuellt. Men de känns ändå skönt för jag var redo att se en annan sida av verksamheten och en annan typ av verksamhet med kände jag.

Men jag längtar verkligen till våren nu.....vill ha värme. Hoppas verkligen vi tjejer kan åka v 24 någonstanns....vill ha sol!!
//S

Kommentarer

Postat av: b

Publicerad 2009-02-18 14:02:52

har du redan vfu?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela