Sara Bjersgård

jag lever.....

Publicerad 2009-02-10 15:04:54 i Allmänt,

Ursäkta en dålig uppdatering men har verkligen inte orkat.....inte orkat med nåt alls! Men här kommer en lång och detaljrik utläggning om helgens bravader!
Lördagen blev superstressig i slutändan och hann inte fixa mig själv eller de jag hade tänkt innan gästerna kom....men de fick bli som de blev=)
Vi kom inte iväg förrens kl17 upp till Tovrida, där festen skulle hållas, och därför blev de sååå stressigt...hatar när de blir så stressigt, hjärnan funkar inte riktigt normalt då! Men som tur var var Jens med och fixade så jag hann iaf att byta om,sminka mig snabbt som attan (hade tänkt att göra snyggt med sotade ögon och så men blev bara foundation,rouge och mascara=/ ).....maten kom även med Isses mamma och hon hade gjort så himla fint, var väldigt skönt att hon hade fixat allt...tyvärr var hon lika stressad över allt som vi var. Stackarn hade stått i köket hela dagen och lagat mat då även dom skulle ha gäster på kvällen.....men jag var så tacksam!
Då alla gäster kom var jag redan genomsvett och trött.......vilken bra början, kände jag då!
Gästerna droppade in och då alla 24 hade anlänt körde älsklingen ett fint välkommstal och sedan blev de dax för mat. Under efterrätten blev de en liten tävling om Isse och vi var indelade i olika lag beroende på hur man kände honom. Jag och min syster var lag "familjen"=) och vi hade rätt många rätt..haha....men han hade sånna där konstiga frågor som vad han hade för slutbetyg i genomsnitt på gymnasiet och poängen i högstadiet. Så himla svårt när man inte själv kommer ihåg vad man hade och vad som är max....hahaha!
Sen resten av kvällen blev de till att umgås.lite dans och massa drinkar!
Jens blev väldigt populär under kvällen då han jobbat som bartender i flera år och fixade därför supergoda drinkar till alla som frågade. Även jag och Viktor försökte oss på att blanda och härma Jens....vi blev väldigt stolta av de vi lyckades med*tss*
Timmarna sprang iväg och de sista gästerna lämnade inte byggnaden förrens kl04. Trotts denna sena tid så satt vi uppe alla vi som skulle sova över. Isse,jag, Daniel, Eve, Lotten och Viktor och vi var inte i sängs förrens 05.30.....då slocknade vi allihopa.
Denna sköna sömn var dock inte långvarig då en superpigg Danne kom in 8.45 och väckte oss och de andra....gissa om vi blev glada. Men jag är ju sån som inte kan somna om så bra när jag väl blivit väckt och därför var de bara att knaööa sig upp. Isse somnar ju om efter allt så han låg kvar och snarkade. Vi andra satte igång toastjärnet och käkade lite frukost och satt och summerade festens händelser. Efter de satte vi igång och städade och mina vänner är för snälla som orkade städa...tack snälla! Vid 12-tiden var de damsuget och undanröjt de mesta och de begav sig hem. Då kravlade Isse sig upp för att säga hejdå .....vilken stil!
Vi tog själva tag i lite städning sen och hann även med en powernap mellan 13-14 och sen åkte vi äntligen hem i snöoväder runt 18-tiden. Blev en välbehövd promenad till Wok o co för lite kinamat.......den nya "bakis" maten är numera friterad kyckling med sötsur sås...jammi!
Festen i stort var väldigt lyckad och jag tror alla hade de trevligt.
Nu vankas de även rätt många 25års fester framöver.......vi får se hur många man orkar med=)


Isses mamma hade skapat en egen exotisk planka....superfint!
    
De kom gamla, underbara vänner och så kom de nya blivande vänner=)




     
  



Tack alla som ville vara med och fira min älskling!!

//S

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-02-10 20:11:05

buhu... jag hade önskat att jag kunde varit med på festen.. det såg himla roligt ut! kram kicki

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela