Sara Bjersgård

diskning..

Publicerad 2009-01-28 18:54:44 i Allmänt,

Måste få "avreagera" mig lite.......kanske känner någon igen detta samboförhållande=)
Att diska är en av de jobbigaste och mest diskuterade ämnet i vårt hushåll och vi tjaffsar alltid om samma sak. Tyvärr är de alltid när de är dax för Isse att diska och han blir jämt så himla sur så fort han ställer sig framför diskhon. Han säger att de är för att de är så j*kla tråkigt.......men hallå, jag tycker de är lika tråkigt med, men jag tjurar inte ihop för det!!!!
Han anser oxå att jag borde diska mer än han och oftare då jag använder mer grejer enligt honom....detta beror dock enbart på att Isse aldrig äter frukost och alltid köper mat.....därav använder han aldrig tallrikar,bestick,grytor m.m. Men detta gör han enbart för att han är så himla LAT och gör det smidigt för sig. Men jag har i alla fall kommit fram till att om jag skulle diska allt mitt jag använder och han sitt ,skulle han helt sluta äta mat hemma bara för att slippa diska.....han håller med om denna åsikt och så diskar han snällt vidare=)
Sen har vi alltid en diskussion om dessa himla matlådor.....då detta oxå enbart är jag som använder tycker inte han att han ska behöva diska dom, då de är så bökiga att få rena. Detta kanske jag får ge med mig på då jag sagt exakt samma sak till honom då han jobbade och jag åt pedagogisk måltid de året jag jobbade i Skillingaryd. De snuskigaste med dom var ju att han lät dom stå fulla med rester så de började mögla....de ville inte jag diska.....uch uch!

Ibland skulle en diskmaskin lösa alla problem.....vill ha, vill ha, vill ha!
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela