Sara Bjersgård

första dagen i veckan....

Publicerad 2009-03-30 17:16:18 i Allmänt,

Måndag åå måndag........
Hade sovmorgon idag och njöt för fulla muggar.......mumsade i mig en god bulgur sallad med fetaost innan jag begav mig till skolan. Vi började vid den konstiga tiden 12.30 idag.....hmmm.
Lärarna hade en superskojsig kursstart där de sjöng massa låtar de hade hittat på själva om miljö och mijöpåverkan. De hade även en "live-sändning" från globen(jorden) och där de spelade sportkommentatorer i en fotbollsmatch mellan människan och naturen. Visst var de en bra introduktion!!! Dock fick vi sedan ägna hela resten av em åt att fundera över vad man skulle behöva ha med sig i en rymdskepp som skulle hålla i 6000år. Ibland känns saker så meningslösa........

Känner mig rätt hängig idag....förkyldningen gör att jag nu lever på nässprej, dock hållt väldigt bra nu sedan lunch, så min röda näsa har fått vila. Har en lätt malande huvudvärk och tung i ögonlocken (får ni de med??). Halsen killar till ibland och så men inte mer märkvärdigt..........
Har dock bestämt mig för fast jag är hängig gå mina promenader varje dag. Idag bestämde de att jag ska gå ner till stan och möta upp Isse där och så går vi hem tillsammans, när han har slutat jobba. Den promenixen ger ungefär 7000steg/ca 5km......de är ju helt okey ju=)
Jag och älsklingen kör stenhårt med armhävningar här hemma nu med och försök till magträning...haha!
Jag har de stora problemet att jag får så ont i knäna vid armhävningar (klarar inte av att stå på tåna) och då jag ska göra situps så skadar jag alltid svanskotan (har problem med den).....skulle behöva en sån där bra dyna de har på friskis....perfekt till styrkeövningar!
Hur har er måndag varit???
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela