Sara Bjersgård

hatar förkyldningar

Publicerad 2009-03-31 16:02:33 i Allmänt,

Hatar att vara förkyld.....hela ens humör påverkas så negativt av de. Idag har jag inte ens kunnat njuta av solen som strålar, utan mest snörvlat, försökt att inte nysa under dagens föreläsningar och försökt bortse från de tunga huvudet. Kände mig dock ovanligt pigg imorse vid 6.30 och de var nog min vitklöksbomb igår som gjorde susen......dippade paprika och gurka i dipp gjord av cream fraich och 6-7 pressade vitlökar. De var så starkt att de egentligen inte var nåt gott att äta men tvingade i mig de......
Tänkte att jag skulle ta svängen förbi Ica på min promenix idag och köpa lyxjucie(brämhults eller liknande) och sedan köpa en citron som jag pressar i och sedan med vitlök i de.......de är Mammas dunderkur de och funkar lika bra varje gång. Dock pressar hon alltid juicen av egna apelsiner men då jag inte har någon bra press så köper vi färdig.


Kommer bli frisk som en nötkärna=)
//S

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-31 19:19:52

stackars Sara:( Hoppas att förkylningen kapitulerar efter din vitlöksattack!!!!!Ett annat förkylningstips är att halvera ett äpple, gröp ur lite och fyll med honung, baka av i ugnen( kan ju ätas med glass, toppa ev med lite rostade hasselnötter).

Kram linda

Postat av: linda gibbs

Publicerad 2009-03-31 19:22:14

stackars Sara:( Hoppas att förkylningen kapitulerar efter din vitlöksattack!!!!!Ett annat förkylningstips är att halvera ett äpple, gröp ur lite och fyll med honung, baka av i ugnen( kan ju ätas med glass, toppa ev med lite rostade hasselnötter).

Kram linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela