Sara Bjersgård

Min helg i Sthlm.....

Publicerad 2009-10-13 19:29:25 i Allmänt,

I fredags åkte jag och Viktor upp mot Stockholm för en helhelg hos Karin. Vi hade en skojsig bussresa upp där vi pratade om massa djupa saker som döden,familjen,karriär och vår existens....mycket ovanligt tunga ämnen för oss två..hahah. Väl i storstan så blev Karin försenad och jag intalade mig själv att jag skulle kunna hitta till Söder själv....har ju åkt tunnelbanan dit hur många gånger som helst men alltid haft med mig Karin, så aldrig riktigt tänkt på hur vi går och så. Men blev så stolt när jag kände igen mig hela vägen.......
Sedan blev de stans bästa sushi.....lite av en premiär för oss....mycket smarrigt!


Under fredagen blev de sedan att strosa på söder och sedan ner mot gammla stan. Vädret var underbart och man kunde verkligen njuta.


På lördagen hade vi planerat att gå ut till djurgården och besöka chokladfestivalen som ägde rum där denna helg....

Vi gick längst med vattnet och promenaden tog lite över 1h....vilket gav oss större anledning att vräka i oss choklad=)



choklad,choklad,choklad,choklad.......mumma!
Detta var vad jag tillslut köpte....min favvochoklad från AnthonBerg, chokladte och en chokladklubba som man toppar i varm mjölk eller kaffe!

Efter promenix hem och lunch i gamla stan, så var vi som döööa nån timme innan vi svidade om för kvällen. Vi begav oss in mot stan för bio och middag. Vi såg filmen Fame....vilket var skitdålig och en mycket besviken Sara gick från biografen...Sen blev de italienskt som avrundning av dagen.

På söndagen hade vi planerat att shoppa loss ute i Nacka (då vädret var piss) på troligtvis Sveriges största köpcenter (kändes så). Blev en heldag där innan vi avslutade dagen med fika på Waynes och sen även scones och filmmys.



Efter en sen kväll och allt för tidig uppgång, begav vi oss hem mot jkpg på måndagsmorgonen för att komma tillbaka till verkligenheten!
Tack för en underbar helg min vän.....


                                                                                                                       //S

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2009-10-13 19:54:30

När kommer ni tillbaka??

;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela