Sara Bjersgård

hej hopp i de gröna....

Publicerad 2009-09-16 17:03:45 i Allmänt,

Kom på nyss att jag inte skrivit nåt på länge länge......tiden bara springer iväg!
I måndags försökte jag läsa så mycket som möjligt inför examinationen vi har nu på torsdag. Är superluddigt vad vi egentligen ska kunna då instruktionerna löd: "på allt som ni ännu inte blivit examinerade på"!
Därför satt jag och förde anteckningar från regeringen/skolverket och Carlbeckskommittens rapport (på 300sidor) om särskolan. Intressant men uch vilken jobbig text.....
Sen på måndagskvällen blev de en spontan biokväll med Lina, Eve & Lotten. Åt lite mat hos lina först och sen blev de faktiskt "Sommar med Göran", vilket är en film jag egentligen inte ville se..tss. Hade dock hört rätt bra recensioner om den så gav de en chans.......men den var lite seg,tyckte jag!

Under tisdagen begav jag mig till en klaskompis för lite plugg och vi hade fått fram exakt samma saker nästan inför tentan så de kändes skönt. Sen blev de ju enhel del snack om massa annat oxå.....tss. Älskar hennes lägenhet som har kakelugnar,skyhögt i tak, vätterutsikt och romantiska lister i taket.
Efter lite plugg så hade jag och Lina möte på HLK om vår framtida VFU som vi planerar att göra utomlands. Vårt (nya) mål är att åka till Fillipinerna och mötet var med personen som hade kontakten med ett universitet där. Verkar såååå himla intressant och vi blir de första svenskorna som har praktik där....Men innan nåt är bestämt måste de ske många samtal,kors och tvärs och hit och dit. Men de börjar bli mer verkligt nu......ååååååå!

Idag är ännu en pluggdag eller de var tänkt som de.....men har nu varit iväg och ÄNTLIGEN införskaffat oss en diskmaskin!!!!!! Detta är något vi har pratat om att skaffa i över 2år nu men aldrig tagit tag i de......men nu så. Den dyraste blev de och den största......vi får se de som en investering=) När den är installerad och klar ska jag visa er bildbevis=)
Nu ska jag snart byta om lite och sen är de dax för onsdagsfikat med Eve och Lina....får väl ta med plugget till sängen ikväll.

                                                                                                                           //S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela