Sara Bjersgård

hej hej hallå dagboken!

Publicerad 2010-12-08 18:30:18 i Allmänt,

Åååå nu är bloggen igång igen....
Hoppas ni följt min och Linas fina, fantastiska, underbara, superbraiga blogg medans vi var iväg i Filippinoland!!!!
Har hundratals bilder från vår resa och kommer säkert lägga upp några här framöver...det finns så mycket att berätta som vi inte nämnt i den andra bloggen. Vi kom aldrig ihåg allt roligt som händer varje dag och när vi väl gör de hade vi bloggat färdigt..haha. Men frasen "detta måste vi skriva i bloggen" har yttrats väldigt många gånger under resan=) Det var väldigt skönt att få en annan (Lina) att förstå hur det är att blogga och att man verkligen börjar tänka i blogginlägg och vilken tid det egentligen tar att skriva ett inlägg, med bilder och allt. Tyvärr blev nog Lina mer avskräckt än motiverad att blogga...hahah!

Vi chockades av kylan när vi kom hem, då vi tillbringat de senaste månaderna i över 30graders värme och kom nu hem till snöstorm och -10. Men det var sååå skönt att vara hemma. I sin älsklings famn, i den underbara sängen, till det underbara kylskåpet (mest dess innehåll dock), till sin stora klädgarderob, till sina fina vänner och familj och livet i Jkpg.

Vi är mitt upp i slutfasen av vårt examensarbetsskrivande....vi skriver "skiten" på engelska och efter 2 månaders engelska pratande så känns skrivandet rätt lätt. Hoppas vi även får lite pluspoäng för detta gedigna beslut..haha!

Under tiden vi varit iväg och nu de senaste veckorna hemma har jag sökt jobb som bara den. Tyvärr finns det inga lärartjänster i Jönköpingskommun men massa förskolejobb och fritidspedagogsvickariat. Jag har sökt alla dessa och ett tag hörde jag inget alls...trodde jag skulle behöva springvicka eller jobba extra på boendet. Men sen började det ringa för intervju och den senaste veckan har jag varit på 3st,planerat för 2 andra. Idag blev jag erbjuden en förskoletjänst i Ryd och jag kunde inte tacka nej. Så fr.o.m den 10jan börjar jag jobba heltid som förskolelärare fram till sommaren. Det känns jättekul att veta vad jag ska göra nu framöver men det är helt galet att om 1månad ska jag börja jobba efter 3½års pluggande. Väldigt spännande ska det bli men också väldigt tråkigt att lämna studentlivet!!
Efter mitt beslut ringde dom och erbjöd mig en annan tjänst i Värnamo som jag fick tacka nej till och kort därefter ringde dom och ville ha mig på intervju till gräshagsskolan....man känner sig så eftertraktad=)

Ikväll blir det firande i soffan i min ensamhet, nerkurad under filten....bor fortfarande i en frysbox såhär års tyvärr!!

Hoppas allt är bra med er alla och att ni kommer tycka denna blogg är lika rolig som vår reseblogg...tyvärr kanske inte lika fina paradisbilder...haha!

XO
Sara

Kommentarer

Postat av: Bill eller var det bull?

Publicerad 2010-12-08 18:35:17

Nu är jag lugn igen och har koll på dig ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela