Sara Bjersgård

Vemdalen 2010

Publicerad 2010-02-15 18:35:30 i Allmänt,

Har haft en otrolig vecka med 30 främlingar under vår skidvecka i Vemdalen.....kändes ibörjan konstigt att åka bort 1v med folk man inte känner, kan knappt namnet på eller pratat särskilt mycket med. Men en vecka i fjällen har gjort denna grupp så himla tajta och tror att denna termin kommer bli den bästa ever! Ska försöka berätta allt roligt vi har gjort, men då vi gjorde såååå himla mycket under veckan lär jag glömma hälften=)

-10h bussresa gick förvånansvärt snabbt....

Vi bodde alla i denna länga. Vår stuga är längst ut (åt vänster) och längst upp- stuga 112! Vi hade superfin utsikt över backarna och supermysig stuga.


- De första vi gör är att handla för 1400kr
- Vi inviger backarna med soppåserace i backen utanför vårt fönster



- Jag sover skitdåligt alla nätter pga olika saker......*host*
- På måndagen hade vi vår första lektion med utförsåkning, intressant att jobba med grunderna..var ett tag sen!
- Tisdagen åker vi längdskidor utan längdsspår, då de hade snöat typ 1dm under natten och dom inte hunnit pista och gjort spår....det blir inte alltid som man tänkt sig. Nybörjargruppen åker fel och får åka 1mil.....hahah!



Vi fick testa sånt läppglans som gör läpparna större....ascool och funkar verkligen!
- På tisdagskvällen höll några i en trivselkväll med speeddejting, tävlingar och massa annat skoj.


- Onsdagen åker vi till Björnriket för en heldag utför.....solen skiner, 15minus och vi njuter alla av dom långa backarna. Mina knän värker och göra de hela veckan, men på onsdagen bestämmer jag mig för att jag måste söka för dom när jag kommer hem, då jag knappt kan åka.


- Torsdagen är de dax för tur på fjället och en heldag på längdskidorna.....vi ramlar, vi svär åt uppförsbackar och sjukt mycket snö, vi skrattar åt alla som ramlar både i nerförsbackar och uppför (ja de är helt möjligt), vi sjunger massa sånger, njuter en stund av solen som tittar fram tillslut, vi äter lunch ute i snön och har de allmänt trevligt.
- Torsdagskvällen är de afterski på schemat, Rydell&Qvick spelar och dom är sjukt bra....alla är lyriska. Efter de förbereder vi oss för vår lektion som skall hållas fredagmorgon. Vi hann även med ett stjärtlappsrace i den svarta backen....om man ändå hade haft en lift så man slapp att gå upp för backen,satt åka ner är så mycket roligare.

- Fredagsmorgon bjuder på strålande solsken och 5minus.....helt underbart. Vår lektionsgrupp får själva sätta upp en slalombana med gulliga älgar,svampar, pinnar och bågar. Vår lektion med massa olika tävlingar blir sjukt lyckad och alla tyckte de var jättekul....vi kan pusta ut.
- Fredagseftermiddagen bestod av lite utförsåkning men mina knän gjorde ondare än vanligt (dom höll på att gå av) och var tvungen att vila=skittråkigt!


- Fredagkväll var de afterski, sen fixa sig fin för en megaförfest i stuga 112 (våran). Jag och Jeanette (min vapendragare under hela resan) hamnade helt plötsligt hos stugan under oss innan festen för underbar chokladtårta och "1,92 Jeanette"-spel.....inte skratta så mycket på hela veckan. Förfesten var väldigt skojig och alla utom 2st i gänget kom=28pers i en lägenhet=)

Vill inte lägga upp en bild på folket som kom då de kanske inte vill vara med i bloggen, dock har Jeanette gett sitt medgivande..yaa=)
- Kvällen slutade med utgång och ännu en show av Rydell&Qvick och sen nattklubb.....what a night!

- Lördagen var de äntligen sovmorgon och sen utförsåkning för hela slanten. Solen sken även idag och folk satt längs med backarna och solade....så gjorde även vi som lunchade i backen denna dag. Ibland är de allt för underbart att vara student=)
- På kvällen har jag och Jeanette sån himla tur att vi får testa att åka och KÖRA skoter....bästa på hela veckan! (är en lång historia)'
Lördagens bilder ligger på mobilen och just nu får jag inte över dom bilderna på datorn...hoppas jag kan visa i bilder inom kort hur underbar dag vi hade.
- Söndagen blev de en stressig morgon med städning och fix i stugan. Vid 9.30 gick bussen hem och knappt nån av oss ville egentligen hem.

Hoppas kunna bjuda på mer härliga bilder, då vi i klassen delat med oss av varandras kort.
En helt underbar vecka helt enkelt och ser fram emot resten av terminen

                                                                                                                                           //S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela