Sara Bjersgård

första jobbveckan!

Publicerad 2011-01-15 10:53:06 i Allmänt,


(saknar mitt bruna fejs...är en riktig blekfis nu!)

Längtat till lördag hela veckan nästan.....för jag har varit sååå trött! Det enda jag gjort denna vecka är att jobbat, åkt buss, ätit och sen sovit...typ! Ändå har jag knappt snittat 8h sömn någon natt= ännu tröttare.
Men jag har haft en bra vecka på mitt nya jobb....barnen börjar vänja sig vid att ha mig där, endel har inga problem med mig som ny och underlättare ju verkligen men sen finns det alltid barn som behöver tid för att känna förtroende för mig som ny...vilket är helt logiskt och något jag räknade med. Men kände ändå igår att allt gick så mycket lättare...så behöver nog "bara" nästa vecka med för att komma in i alla rutiner och tankesätt. För er som kanske inte vet vad jag jobbar med nu är jag "förskolelärare" på en småbarnsavdelning med barn upp till 3års ålder. Detta är ett jobb jag känner jag kan väldigt lite om men tror jag kommer trivas super denna vår ändå....!

Dock sköts studierna parallellt med jobbet då jag ännu inte tagit examen. Men på fredag smäller de.....ååå vad jag längtar. Kommer bli en sån konstig känsla att vara färdig! Vi har lämnat in vårt arbete i onsdags och håller nu på att granska ett arbete som vi ska opponera på under onsdagen....så helgen kommer ägnas åt plugg...jippi!

XOXO
Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela