Sara Bjersgård

jobb och andra galenskaper...

Publicerad 2011-09-24 19:24:19 i Allmänt,

sitter och väntar på att nagellacket ska torka och skiver så försiktigt jag kan just nu....lyckas nästan alltid sabba nylackade naglar!

Har haft några galna veckor nu med massor av jobb......jag planerar och planerar och planerar. Jag har ju blivit varnad innan om att när man kommer ut på sitt första lärarjobb jobbar man typ ihjäl sig, och ja...de stämmer nästan! Men jag trivs jättebra i S-ryd och på särskolan med våra underbara barn....dom är så oförstörda och gulliga! Dock har jag ägnat mina kvällar och helger åt att planera och fixa material och skriva massa dokument. Man får ingen inblick i allt dokumenterande/pappersarbete som egentligen ingår i läraryrket när man pluggar så det kom lite som en överraskning.....ibland är det så mycket att man undrar om man ens skall hinna ha tid att undervisa eller bara sitta och skriva.

Men jag har faktiskt hunnit med att träffa fina vänner och familj ändå, vilket har varit nödvändigt i alla stress!
Så vad har hänt sedan sista blogginlägget....hmmmm
-En helt galen kräftskiva ägde rum hos Annie & Adam i deras nya hus.....en kväll det kommer pratas länge om, det kan jag lova!!!
-Firat mammsen ute i Hok. Älskade mormor och stockholms-lillebror med flickvännen Lina var även hemma så vi tillbringade hela dagen ute på landet. Vi vårstädade i trädgården och åt mormors underbara äppelpaj. Älsklingen och jag gick ut i skogen och letade svamp och hittade nada=) Älskar verkligen kvalitetstid med min familj!!
- har blivit flera spontana fredagskvällar med min syster och sambo.....ut och äta, spela besserwisser till kl 02, frosseri och många skratt.
- Fikat med både Jeanette och sedan med Jessica...saknat dessa töser!
- Promenixat med Lina, umgåtts med Viktor (aka Puff) och varit på tjejkväll hos Lina.
- Jag har spelat innebandy varje måndagkväll med ett tjejgäng...galet jobbigt men superskoj oxå. Har även simmat tillsammans med min syster varje onsdag....så himla bra att ha inbokade dagar för träning- rutiner rutiner rutiner är livet!

Det ska bli så skönt att få rutin på jobblivet så man känner att stressen lägger sig lite och man kan njuta mer av tillvaron.

Förresten....vi ska flytta till Ekhagen i början av november, om allt går igenom m.m. Jag vill mentalt redan börja packa men älsklingen har förmanat mig att vänta någon vecka till och så att allt är färdigt med kontrakten.
Jag har även redan varit inne på Ikeas hemsida och hittat massa snyggt.....åååå va skoj det ska bli!!!

XOXO
Sara

Kommentarer

Postat av: johannapannan

Publicerad 2011-09-24 21:16:44

Det där med att det går för mycket tid åt papper och annat känner jag igen. Jag hade hellre lagt tid på jobbet runt eleverna. Fast vissa papper är ju för elevernas bästa och de kan jag se vinsten i att skriva.. men allt annat.. njä..



Kul att du trivs iaf. Lärarjobbet är fantastiskt.. men slitigt.. underbart för det mesta. kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela