Sara Bjersgård

25års jubileum!

Publicerad 2012-12-16 19:43:00 i

 
Runt den första advent varje år så anordnas det årliga pepparkaksbaket i familjen Bjersgård & fam.Westin. Denna härliga tradition började det år jag föddes och hade därför 25års jubileum i år. Detta år hölls baket hemma hos oss i Hok och nästan alla kunde delta.
Detta är inledde även fam. Bjersgård helgen med julbord på Hooks Herrgård. Konstigt nog har ingen av oss barn ätit julbord där, vi har endast jobbat i servering/disk under dessa tillställningar när vi var yngre. Massa mat, allt hemlagat och liveband med dans efter det. Tyckte det var ett bra tillfälle att även sluta äta LCHF denna kväll så jag och lillebror kunde mums i oss massa ostkaka, lovely!
 
På lördagen anslöt sig nästan hela fam Westin och pepparkaksbaket drog igång. Då vi var hela 12 personer detta år blev det en himla massa pepparkakor. Roligaste detta år var att mamma hade köpt personliga pepparkaksformar till alla. Jag fick ett "fröken äpple", skojsigt tyckte jag!
 
 
 
 
Resten av dagen umgicks vi bara en massa, drack glögg och åt massa mat. Framåt kvällen blev det några omgångar Besserwisser. Kortet visar den rosa markören i en solklar ledning, vilket var mitt lag. Tyvärr lyckades någon jäkel springa om oss i slutet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela