Sara Bjersgård

juldagen...

Publicerad 2008-12-25 22:58:50 i Allmänt,

Nu är nästan julen över och de känns både konstigt och vemodigt. Kändes som de var så långt kvar till jul och sen kom den så snabbt så jag hann knappt tänka....och nu är den typ över....jahopp!
Julafton blev mysig.....vaknade först och gick ner till vardagsrummet och bara väntade på att pappa skulle tända i spisen så vi kunde börja vårt mys framför brasan. Sen öppnade vi paket och mös...alla hade rimmat fint fast dessa skapade mest skratt kvällen innan då alla satt och spånade på dom och behövde hjälp med konstiga ord att rimma på. Sen såg vi att vi mysigt lite för länge och helt plötsligt fick vi bråttom som attan att göra oss iordning. Jag hade som plan att locka håret riktigt noga med små fina lockar och de blev lockar tillslut men fick ta underhåret lite väl slarvigt....trotts detta var jag 10min sen.....suck!
Sen bar de av till kusinerna för julmat och julmys.....fick smaka på nåt jätteläskigt när jag var där med. De hade fått rökt älghjärta som de bjöd på och som tur var fick jag inte reda på vad de var förrens jag hade ätit upp.....uch va läbbigt men konstigt nog smakade de gott- läskigt eller hur!?
På kvällen åkte jag hem till Isses familj och vi öppnade lite paket där och åt lite till....
Vi var inte hemma på Torpa förrens 23 och då skulle vi själva ha en liten julklappsutdelning. Vi tände en massa ljus och kröp upp i soffan och öppnade ett paket i taget..tsss.....fick massa fint av älsklingen och han köper alltid för mycket enligt min mening. Men han säger att de är för att kompensera för att han aldrig är hemma (frånvarande pojkvän). Fast jag tar hellre en engagerad pojkvän en massa julklappar....de vet han ju!
Jag fick i alla fall bara sånt jag önskade mig av honom....en epilator,ett usb-minne och en ipod nano som jag kan ha när jag tränar......han vet precis vad jag vill ha!

Idag har vi varit hemma i Hok och spelat spel och njutit av lugnet.....vi hann med en omgång av TP och Pappa och Isse vann över oss andra. Sedan var de dax för en alfapet-omgång och den segern gick till både lag Christian/Sara och mamma/pappa.
Jag skulle egentligen till Lina ikväll för förfest och sen utgång men då vi beslutade att vara kvar och äta i Hok så kände jag inte för att komma hem sent och göra mig fin bara för att direkt gå ut och ställa mig att köa för att komma in nånstanns. Då är jag hellre hemma med min älskling och myser framför en film.......sån softis är jag=)
Vad har ni hittat på i julhelgen?
//S

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2008-12-27 00:33:47

Hej babe, du missade en rolig juldag vill jag lova! Men antar att du hade de bra med :) Vi får höras, kanske träna imorn lr söndag? Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela