Sara Bjersgård

Tillbaka till verkligheten?

Publicerad 2011-08-13 14:52:52 i Allmänt,

På måndag börjar jag mitt nya jobb..mitt första jobb som utbildad lärare...ååå vad nervös jag är och prestationsskrav jag har på mig själv. Dock ska det bli både superskoj och spännande...första steget i min karriär som pedagog. Vet att jag kommer få det tufft nu första tiden och det är mycket att sätta sig in i. Bara att sätta sig in i själva arbetsplatsen tar nån månad och dessutom lära sig arbetssättet/barnens utveckling kommer ta ett bra tag...iii vad har jag gett mig in på!?
Det känns dock skönt att komma tillbaka till en arbetsplats som jag känner till, vilket skapar en viss trygghet i allt nytt. Dessutom är det många av mina gamla arbetskamrater kvar så detta skapar en trygghet det med (inte så många nya namn att lära sig helt enkelt..tss).
Dock kommer nog bloggen inte hinnas uppdateras alls mycket nu framöver (har ju inte varit så duktig innnen heller iof) då jag troligtvis kommer jobba mycket övertid och vara trött,trött,trött!

Inte första gången jag ställts inför nervösa och tuffa utmaningar=)

Min nya lilla pärla!

Publicerad 2011-08-10 15:49:50 i Allmänt,

Jag har blivit med bil.....

.... jag har köpt "lilla gullan" av mamma och pappa!
Stort steg tycker jag....känns nästan lite vuxet=)

Sara

Semester del3- Stockholm & Pride!

Publicerad 2011-08-08 20:30:28 i Allmänt,

I torsdags åkte jag och mamma upp till Stockholm. Hon skulle ge energimassage under Pridefestivalen och jag hängde med som sällskap och för att träffa lillebror.
Min bror har nämligen flyttat till Sthlm och flyttat ihop med sin flickvän Lina och nu bor dom ute i Hässelby.....så nu har jag fler anledningar att åka till storstaden..Jippi!

På fredagen stod mamma i Kungsträdgården och masserade....jag skulle egentligen gå på stan (min bror jobbade) men blev så att jag shoppade en stund och sen blev jag inkastare åt alla massörer i tältet...riktigt roligt faktiskt.
Efter mötte vi upp Linus och Lina för middag i gamla stan...mys!

På lördagen började jag som inkastare igen tills min bror hade fått sova ut och kom och lunchade med oss i Kungsan. Sen tog vi en sväng på stan och kollade även lite på den stora Pride-paraden.....var helt galet med folk över hela stan.

Var en riktigt mysig trip och hoppas mamma ska stå i Kungsträdgården nästa år med....då hänger jag garanterat med upp igen.

Semester del 2-Turkiet/Icmeler!

Publicerad 2011-08-08 19:28:18 i Allmänt,

Den 21 Juli begav vi oss mot Landvetter mitt i natten för att flyga till Turkiet och den lilla byn Icmeler, vi kände att vi bara ville iväg och betalade då dyra pengar för en vecka i solen....en vecka som var värt alla pengar i världen skulle det visa sig!

Vi bodde i en av deras sviter med poolutsikt....Mersoy Bellavista Hotel.....lägg på minnet!

Vi åkte på båtutflykt och njöt av att bada i Medelhavet

Vi passade även på att snorkla....*love*

På onsdagar är det marknad i staden och vi tillbringade nån timme i värmen med att gå runt och kolla på allt spännande. Vi kom hem med en tröja till älsklingen och jordgubbar,körsbär och vindruvor till mig.

Vi vågade testa typisk Turkisk mat...som kom in på eld..smaskigt värre! Dock blev det allt för ofta typiska "säkra kort" måltider som pasta, sallader och hamburgare....tråkiga svenskar!

Vi låg vanligtvis halva dagen vid stranden och havet....dock var jag inte alls imponerad av stranden då de var knökat med solstolar,massa sten i sanden och inte alls så blått vatten, tydligen pga alla jetskiis och bananaboats som åkte där...hmmm

Sista kvällen var de Turkisk afton på hotellet och jag vågade gå upp och dansa då den kvinnliga magdansaren drog upp folk ur publiken.
Tror ni kan lista ut vem av dom på marken som är magdansaren....=)

Traditionell Turkisk dans

Sjukaste jag sett på länge.....en manlig magdansare som slog de kvinnliga med hästlängder. Vilken show!!!!

I hotellets restaurang jobbade underbart trevliga människor. "Musse" på bilden nedan personifierar hur alla är där nere....så snälla,roliga och alltid glada.
Musse lärde sig mitt namn första dagen och sen hörde jag mitt namn överallt. Dom hälsade på nästan alla vid namn och fick oss jämt att känna oss speciellt trotts 20 andra gäster runt oss. Därför dricksade vi bort halva resekassan typ till dessa killar..hahha.

Underbar resa som gav mig massa sol, värme, mat och kärlek.....What more can you ask for!?

Sommar del1- Roadtrip!

Publicerad 2011-08-08 18:43:31 i Allmänt,

Den sista juni jobbade jag min sista dag på förskolan och uch vad jag kommer sakna det stället! Dock kom den "ofrivilliga/obetalda" semestern alldeles lagom då kroppen skrek efter vila.
Därför är min första semestervecka väldigt lugn och nu kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde.....det är ju då man ska ha uppdaterat bloggen så man kan se tillbaka så man kan komma ihåg vad man gjort..hahah.
Andra semesterveckan var även Isses första och vi började planera för allt skoj vi skulle hitta på. Vi började med en roadtrip redan samma vecka.....galet skoj, så skoj att jag inte tog en enda bild=)

Vi började vår resa till Ullared....shoppade som galningar innan vi åkte vidare till Falkenberg. Där joynade vi Lina&Pelle i deras husvagn. Jag gillar husvagnslivet i korta perioder men kommer nog aldrig bli en husvagnsmänniska,trotts många underbara minnen från denna husvagn! Där möttes vi även av Anna&Patrik samt VirreViktor och de blev en härlig kväll med grillning i spöregn och många skratt.....en okonstlad underbar fin kväll, det är dom absolut bästa kvällarna, anser jag!

Dagen därpå begav vi oss ner till Halmstad för lite strosande i butiker,lunch m.m. innan vi begav oss till nästa stopp- Åhus! Där väntade boende hos vänner vilket även betydde boende med 4 barnfamiljer, som hade hyrt ett hus i Åhus nära stranden.....galet kan man tycka men skoj, och ja...det gick väldigt bra att sova bland 4 små barn och rum utan riktiga dörrar..haha.

Sista stoppet var det enda egentligen planerade vi hade haft från början...Kalmar och Dannes avskedsfest! Han har fått jobb i Kina i 3år framöver och såklart var alla hans vänner där för att ta farväl....tyvärr blev jag dålig och begav mig till vårt vandrarhem tidigare än beräknat men fram tills dess var det skoj. Men vet att de blev en galen fest med mycket skratt och naket...mer behöver jag inte säga=)

Blev en bra roadtrip...som spenderades mycket i bilen..som en roadtrip ska vara helt enkelt.
Behöver men kvalle-tid är en roadtrip perfekt....bara du och din älskling i en liten "bubbla" mil efter mil....*love*

sommaruppehåll!

Publicerad 2011-08-08 18:16:06 i Allmänt,

Sitter och ska försöka uppdatera bloggen och er om vad som hänt under sommaren.....
Mycket har hänt sedan midsommar!

Men först lite te i min favvokopp.....*love*