Sara Bjersgård

Semester del 2-Turkiet/Icmeler!

Publicerad 2011-08-08 19:28:18 i Allmänt,

Den 21 Juli begav vi oss mot Landvetter mitt i natten för att flyga till Turkiet och den lilla byn Icmeler, vi kände att vi bara ville iväg och betalade då dyra pengar för en vecka i solen....en vecka som var värt alla pengar i världen skulle det visa sig!

Vi bodde i en av deras sviter med poolutsikt....Mersoy Bellavista Hotel.....lägg på minnet!


Vi åkte på båtutflykt och njöt av att bada i Medelhavet


Vi passade även på att snorkla....*love*

På onsdagar är det marknad i staden och vi tillbringade nån timme i värmen med att gå runt och kolla på allt spännande. Vi kom hem med en tröja till älsklingen och jordgubbar,körsbär och vindruvor till mig.


Vi vågade testa typisk Turkisk mat...som kom in på eld..smaskigt värre! Dock blev det allt för ofta typiska "säkra kort" måltider som pasta, sallader och hamburgare....tråkiga svenskar!


Vi låg vanligtvis halva dagen vid stranden och havet....dock var jag inte alls imponerad av stranden då de var knökat med solstolar,massa sten i sanden och inte alls så blått vatten, tydligen pga alla jetskiis och bananaboats som åkte där...hmmm


Sista kvällen var de Turkisk afton på hotellet och jag vågade gå upp och dansa då den kvinnliga magdansaren drog upp folk ur publiken.
Tror ni kan lista ut vem av dom på marken som är magdansaren....=)

Traditionell Turkisk dans


Sjukaste jag sett på länge.....en manlig magdansare som slog de kvinnliga med hästlängder. Vilken show!!!!


I hotellets restaurang jobbade underbart trevliga människor. "Musse" på bilden nedan personifierar hur alla är där nere....så snälla,roliga och alltid glada.
Musse lärde sig mitt namn första dagen och sen hörde jag mitt namn överallt. Dom hälsade på nästan alla vid namn och fick oss jämt att känna oss speciellt trotts 20 andra gäster runt oss. Därför dricksade vi bort halva resekassan typ till dessa killar..hahha.


Underbar resa som gav mig massa sol, värme, mat och kärlek.....What more can you ask for!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela