Sara Bjersgård

vilken dag.....

Publicerad 2008-09-20 17:17:43 i Allmänt,

Känner mig bakfull idag...haha...kan man känna sig bakfull av för mycket släkt,hälsningar och mat?? Har varit och lunchat med min syster idag på.......Kaffepaus..haha....vi kände oss både helt slitna. Men de blev en lyckad dag igår. Mormor stimmade runt och skulle göra massa saker på en gång....jag stod mest vid disken för att hon skulle kunna prata lite med alla gäster. Morfar blev jätteglad för datorn och hoppas han förstod nåt av denna lilla stunden han fick testa internet. Annas får han nöja sig med att lägga harpa som han redan kan tills vi kommer igen.

19/9-08
Dagen replik: Nu har jag nåt att göra, när jag inte har nåt att göra( morfar pratar om datorn, sa samma replik minst 20gånger)
Dagen mat: mormors äppelpaj....underbar
Dagens händelse: När morfar får se att han har fått en dator....blev som ett litet barn igen.
Dagens person: Morfar....underbara människa
Dagens kort:.....vid lunchen innan alla hade kommit testade barnen Bjersgård mormors glasögon som var 1meter tjocka och snea. Visar sig att mormor har satt sig på dom några gånger...haha

Vem vinner snygghets tävlingen???-så jäkla sköna bilder....och vi är egentligen inte så vinnögda...man blir sån=)
Sen måste jag berätta historien om mormors hårfön.....
Som ni ser är den inte av den nyaste varianten men sen finns de egentligen inget nytt i mormor och morfars hushåll. Men grejen med denna fön är att när vi flyttade till Hok 1991 slängde fam.Edberg(som bodde där innan) massa och denna hårfön är deras gammla. Morfar plockade ur den från kontainern och gav den till mormor...hahah..höll på att dö av skratt när jag hörde detta igår. De är så typiskt min morfar...samlar på allt! Men den funkar fortfarande och har iaf funnits i ca 20år, gammla grejer och rediga grejer....

Min kära pojkvän kunde inte hänga med till morfar igår...han satt på akuten hela torsdagskvällen och hade fått ett jack i huvudet under innebandymatch. Så han hade ont och var omplåstrad. Så han fick ligga hemma hos mor och far igår och ta igen sig. Idag är han i sthlm och troligtvis köper ny bil...tss...en audi a4 blir de....blåfärg men fina fälgar! Tänk att vi äntligen byter bort golfen...trodde jag inte skulle hända på år.

Nu ska jag ta och göra mig iordning för en kväll hos Lina....jag och Viktor skulle egentligen ha filmkväll men så visade sig att Sofie och Eve skulle komma till Lina så vi sluter upp där istället. Blir nog singstar och en massa tjöt ikväll.....tsss

//S







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela