Sara Bjersgård

laddar på nytt....

Publicerad 2009-08-15 17:23:10 i Allmänt,

Har en helg av uppladdning.....uppladdning för skolan-nya klasskamrater,inköp av kurslitteratur, läsning med överstrykningspenna i handen, matlåda, rutiner, stress, krav och allt annat skolan innebär. Men längtar till att läsa mer om autistism m.m. och hur de funkar i skolan. trotts att jag nog redan har en väldigt bra grund pga av min bakgrund så hoppas jag att jag lär mig en massa nytt=) Hoppas hoppas hoppas att detta ska bli den bästa kursen i min utbildning...hoppas hoppas hoppas!

Jag har redan avklarat 2v i Skillingaryd med ett gäng trotsiga tonåringar och är glad att vi överlevde. Vi har haft de fruktansvärt tufft och alla andra (personal) har förstått hur tufft det varit. Dom undrar hur vi kan bedriva någon slags undervisning alls med det gänget och dom förutsättningarna vi hade.....men tror vi lyckades rätt bra. Fast nästa år får vi köra intensivt med övningar för socialt samspel......herregud,ni ska bara veta!!!
De är tur att jag hade Frida vid min sida....att ha en vän som man känt i många år är så skönt i en tuff situation. Vi har verkligen rådfrågat varandra och suckat åt allt tillsammans...hahha. Men vi har verkligen lärt oss mycket på vägen och de är så jag väljer att se på det, såhär efteråt.

Nu är tyvärr mitt sommarlov över och har verkligen haft en bra sommar. Hade iof önskat fler soltimmar på stranden, då jag lyckades pricka in dessa dagar med jobb! Kan verkligen konstatera att jag är en riktigt sommarmänniska och mår så bra under dessa månader. De som väntar nu är en kall och trist höst/vinter.....ska försöka att undvika att bli deppig och hålla mig sysselsatt. Är ju sommar snart igen...tsss

Lovar att försöka hålla bloggen uppdaterad mer än jag gjort. Har hittat på massa skoj i sommar som jag helt glömt bort att skriva om.


Fina blommor fick vi av rektorn som tack för de 2v av sommarskola. Tack Frida, för att du hjälpte mig att få hem dom, tillslut=)

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela