Sara Bjersgård

myspys dagar...

Publicerad 2009-12-23 12:57:33 i Allmänt,

Måndagen gick fort...blev massa fixat med eget julbord, med skinka, egna köttbullar och annat gått. Då jag och älsklingen inte firar tillsammans så brukar vi göra detta varje år någon dag innan. Dock är jag redan trött på julbordsmat..haha
Igår hade jag en toppen toppen dag....han med en sväng på stan, promenix och städning, innan mina fina vänner Viktor och Karin kom. Då bar de av till Maxi för lite *blipp, blipp*(tss) och sen hem för att laga mat. På kvällen kommer alla våra vänner för lite julmys nu innan julafton. Vi åt gott, smaskade på allt julgodis och tävlade om klappar...tack för en fin kväll!
Under hela eftermiddagen snöade de en massa och nu är de sååå fint ute......älskar verkligen när de lägger sig och allt blir vitt, lite lycklig blir man=)
Just nu sitter jag med färgning i håret för att fixa den fasansfulla utväxten...allt för att bli julfin. I em bär de hem till Hok där vi ska inleda julfirandet. Älskar att komma hem dagen innan, då alla är samlade, granen klädes (hur stavas de kläs?) och sista julmaten lagas. Har förstått att vi firar lite annorlunda i jämförelse med de flesta då vi öppnar våra klappar på morgonen, innan frukost framför brasan....bästa stunden på året!!!! Dock när vi var mindre öppnades bara nån klapp på morgonen och sen kom ju tomten med resten efter Kalle.....såklart!
Sen kommer släkten vid lunch för all julmat och ännu mer mys.....firar alltid med kusinerna. Kvällen blir lugn med julgröt och umgås med familjen, då är man rätt trött och mätt och vanligtvis är de här sällskapsspelet brukar komma fram.
Jag och Isse gör även så att vi åker hem till Torpa på kvällen sen och firar tillsammans här....de är även då vi öppnar våra julklappar från varandra.

Hur firar ni jul??

                                                                                                                         //S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela