Sara Bjersgård

mitt nya liv...

Publicerad 2009-02-01 15:25:20 i Allmänt,

Nu har jag tagit del av en liten del av mitt nya liv......var på bibblan i fredags och lånade två böcker. Nu ska jag börja läsa mer och därmed berika mitt ordförråd. Detta tror mamma ska hjälpa mig att skriva bättre i rapporter/hemtentor jag kommer göra framöver....jag tror hon har rätt!
Dock var jag så inställd på att läsa "Flyga drake" men den var redan utlånad så då stod jag där och skulle försöka hitta nåt annat. Hela sommaren läste jag bara självbiografier och den avdelningen styrde jag min steg mot nu oxå. Hittade där uppföljaren till "En blomma i afrikas öken" som heter "Ökenblomman återvänder"......läste den första boken för flera år sen och kommer ihåg hur hemskt jag tyckte de var med omskärelse(heter de så). Har ni inte läst denna kan jag verkligen rekommendera den. 
Den andra boken jag fick med mig hem var en väl omtalad bok i särskolekretsar.....boken om Kirre! Jag har hört så mycket om dessa böcker och kände mig nu redo för att ta mig an den första i serien.
     

Ska nog ta och börj läsa en av dom nu....såå seg efter min och syrrans långpromenad...helt genomsvettig blev jag med!
Inget kul på tv och orkar inte ta tag i pluggandet.....är ju ledig imorn med=)
//S 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2009-02-01 18:51:17

Hej!

Har läst båda de böckerna. Verkligen skitbra. Rekommenderar även att du läser flyga drake sen. En kanon bra bok som man inte kan sluta att läsa.

Ha det bra

Kramar

Postat av: b

Publicerad 2009-02-01 19:06:27

du får låna flyga drake av mig om du vill. kan rekommendera tusen strålande solar av samma författare. har även den om du är sugen:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela