Sara Bjersgård

onsdagen...

Publicerad 2009-02-11 17:13:18 i Allmänt,

Sitter just nu och pratar med min morfar på msn......roligt va!

Varit i skolan hela eftermiddagen och haft semninarium....så nu var de sista examinationsuppgiften innan vfu:n nu vilket känns väldigt skönt.
Hade som plan att gå en sväng nu ikväll men då de snöar så hemskt tror jag inte jag beger mig ut....ska nog sätta mig i soffan om en stund och läsa i min Kirre bok.....den är så himla bra ska ni veta!!
Det jobbiga är att då vi diskuterar och läser om barn med behov av stöd och alla barn som är lite upp åt väggarna,oroliga m.m. så knyter jag an till Kirre-boken hela tiden....man bli tokig ibland.
Idag under semniariet kände jag även hur påverkad man är av att ha jobbat i särskolan då de är oxå nåt man endast knyter an till då man pratar om inkludering,behov och metoder....fast så inte är fallet! Kommer nog bli ännu värre då jag ska till ännu en särskola på vfu:n och lära mig massa nytt.....ska bli så himla kul!

Den särskolan jag ska till är en såkallad träningssärskola där de med grava utvecklingsstörningar går i skolan, så är ju väldigt stor skillnad ändå från den särskolan jag jobbat på och känner till. Jag börjar där på måndag  v.8 och ska spendera mina dagar där i 4veckor. Kommer bli väldigt jobbigt att behöva gå upp så tidigt nu men kul att ägna sig åt nåt roligt om dagarna än att sitta på föreläsningar=)
Jag har även lovat att jobba rätt mycket just nu i februari/mars så kommer bli tufft att hålla mig pigg/alert och framför allt frisk då jag knappt kommer vara hemma och ledig. Men kan/vill ju inte tacka nej till jobb då de erbjuds......vill ju åka på de där utlandsresorna sååååå mycket.

Nähä...nu ska jag prata lite mer med min morfar och sedan laga mig lite mat.....inte ätit nåt lagat idag och svälter snart ihjäl!
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela