Sara Bjersgård

roligt test...

Publicerad 2009-02-18 19:36:22 i Allmänt,

Räkna alla ' F ' i följande text:

FINISHED FILES ARE THE RE
SULT OF YEARS OF SCIENTI
FIC STUDY COMBINED WITH
THE EXPERIENCE OF YEARS...


(Läs nedan)












Hur många ?
 


Fel, det är 6 - inget skoj.
LÄS DET IGEN !
Gå upp och läs texten igen och hitta alla 6 F' innan du rullar ner..

Anledningen är den här.
Hjärnan ser inte ordet 'OF'. 
Ofattbart eller hur? Gå tillbaks och titta igen!!
Alla som räknar alla 6 'F' första gången är ett geni.   
Tre är normalt, fyra är ganska unikt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Olny srmat poelpe can raed tihs.

I cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty  uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig  to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoatnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm.. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Amzanig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs psas it on  !!



Jag är ganska smart kom jag fram till=)
//S

Kommentarer

Postat av: b

Publicerad 2009-02-18 22:06:02

hihi sånt är roligt. jag såg 5 f. glömde det sista "of:et". fast det var bara för att jag verkligen koncentrerade mig antar jag. haha och ändå missade jag ett. illa:)



haha nej mina föräldrar läser inte min blogg. som tur är!

vart är du på vfu? är det roligt?

har tenta på fredag. usch och fy och blä. i grammatik dessutom. tentaångest så jag kokar. :)

Postat av: big sis

Publicerad 2009-02-18 23:59:28

jag var uppenbarligen ganska smart jag... ;)

Hittade 6F och kunde läsa texten....

Förstod inte vad det svåra var... För enkelt för ett pucko som mig.. ;-)

Postat av: lil' bro

Publicerad 2009-02-25 18:36:40

Hahaha, Anniepannie. Det skulle inte vara svårt att läsa texten! ;)



Sen satt hon (Annie)säkert och dubbelkollade och tänkte nu jäkla ska jag knäcka nöten. :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela