Sara Bjersgård

uch då...

Publicerad 2009-03-29 20:51:01 i Allmänt,

Nyser hela tiden.......blir galen! Känns som jag började bli bättre med förkyldningen men detta bådar ju inte gott. Är de för att jag gått i rask takt nu i 2dagar och verkligen svettats av promenaderna eller vad kan de va!?

Jag älskar att söka på saker....Wikipedia is the shit!
Nysning:
Reflexmönser som innebär en snabb utblåsning av luft ur mun och näsa. Nysningen framkallas vanligen genom retning av näsans nervceller, antingen på mekanisk eller kemisk väg. En nysning kan sprida virus och bakterier upp till två meter. Hastigheten för de partiklar som nyses ut kan vara upp till 167 km/timme.........hoppas jag inte nyser mer imorn, kommer ju smitta hela klassen=)
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela