Sara Bjersgård

början på helgen....

Publicerad 2009-05-08 18:28:32 i Allmänt,

Fredag idag och vem älskar inte fredagar..???
Skola idag mellan 9-12 och vi kollade faktiskt på film....Vikarien! Var en svensk dokumentär som speglar lärarns jobb i en stökig högstadieklass. Väldigt väldigt bra och började nästan gråta flera gånger.....så hemsk livsöden endel har varit/är med om, man är allt bra bortskämd i Sverige. Var lite som om man hade gjort en långfilm om Klass 9A- serien som gick för ett tag sen.

Efter skolan hade jag och Lina bestämt att vi skulle ta en runda på golfbanan uppe på A6. Fick med mig Isse oxå och vid 14-tiden var vi ute. Gick sådär...fast svingen satt ju fortfarande i och spelade som vanligt. Vissa väldigt bra slag och andra helt okontrollerade...hahah. De är därför jag inte blivit särskilt bra tror jag........krävs mer övning och vilja!
Tyvärr så kom de världens störst åskoväder in när vi var på 4 hålet och vi var tvungna att avbryta. Vräkte även ner när vi gick tillbaka och vi blev som dränkta katter(!!??).......de är då de inte alls är roligt när de regnar!!! Även surt för mig som betalade 200kr för att spela 9hål......så blev de bara 3½. Hoppas på rabatt nästa gång jag spelar.

Tagit en varm dusch nu och fixat lite här hemma. Snart kommer Isse hem med mat från dal Baffo och så ska vi "mysa" framför hockeyn som tydligen är ikväll=/


Trevlig kväll mina vänner
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela