Sara Bjersgård

Jag blir så irriterad....

Publicerad 2009-05-06 17:13:21 i Allmänt,

Igår gick jag och var mest irriterad på saker.......måste varit de trista vädret eller en släng av pms...haha!

1. Lösgående hundar- Jag fattar inte varför man släpper sin hund lös lite hur som helst. I parker mitt inne istan eller runt munksjön längs promenadstigen.......de finns ju faktiskt en LAG som säger att man inte får ha hunden lös i befolkat område. Jag kan förstå att hunden gillar att springa fritt och så och de går ju jättebra i skogen/landet. Men har man valt att ha hund och bo inne i stan får man p**ip åka ut till en skog om man vill släppa sin hund lös.....att de ska vara så svårt!!! Hade jag bott i stan när jag var liten hade jag aldrig vågat gå ut, då min rädsla var så stor. Nu tycker jag bara det är obehagligt med lösa hundar, men jag tänker på alla dom som var som jag. Att hundmänniskor inte kan visa den respekten för alla hundrädda!!! Blir lika arg varje gång men har tyvärr inte den pondusen att säga till dom man möter.......men en dag lär jag säga nåt, hoppas jag!

2. Folk som släpar fötterna- När jag gick hem från skolan igår så gick jag jämte en tjej som tydligen inte kunde lyfta ordentligt på benen. Hon gick och släpade fötterna/skorna i marken och skapade "rich,rach"-ljud om sig. Måste vara ett av de mest störande ljuden som finns.......herregud människa, gå ordentligt!! (kommer nog klaga lika mycket på flipp,flopp-ljudet i sommar=)

3. Lingonveckan-Bindor/Tamponger- Är inte själva bindorna i säg jag klagar på, utan orättvisan att vi tjejer ska behöva lägga ut sjukt mycket pengar på detta. Varför kan inte regeringen besluta att alla tjejer skall få lite extra pengar varje månad för att just köpa bindor/tamponger....tycker jag vore rättvist! Tycker inte ni?

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela