Sara Bjersgård

what have I been up too?

Publicerad 2009-10-31 18:42:41 i Allmänt,

Gud vad länge sen de var jag skrev nu.....nästan 2veckor sen sista. Därför tar vi en kort repetion av vad jag har haft för mig.....
Hela förra veckan hade jag massa examinationer och inlämningar då delkursen skulle avslutas...alltså blev de mycket läsande och skrivande. På helgen jobbade jag ett 9-21 pass och de var första gången sen i somras jag var där...alltså 3månader ifrån barnen och alla dessa rutiner, och därför var jag till och med nervös innan jag kom dit...lustigt! Men var jättekul att komma tillbaka och allt flöt på kanon hela dagen. Glömde heller inte att ställa tillbaka klockan=)
I måndags drog alltså en nu delkursstart igång med massa info och så. Blev även både volleybollträning måndag och tisdags....i tisdags höll jag på att dö då vi spelade i 3h, men gick väldigt bra för mig då jag vågade serva "ordentligt" vilket gick kanon och jag hamnade med bra medspelare som litade på att man kunde spelet..haha, något som är väldigt avgörande om man blir svettig eller inte!
I onsdags var jag ledig och passade då på att ta svininfluensa vaccinet, som jag fick genom jobbet. Blev dunderförkyld direkt på em/kvällen där och superont i armen....kunde bara sova på ena sidan, vilket gjort att jag sov skitdåligt och var ännu hängigare dagen efter. Därför tipsar jag om att ta vaccinet en dag du är ledig och då du inte har något viktigt dagen efter, ifall du skulle bli dålig. Men nu känner jag mig pigg igen och äntligen kan jag nog sova på båda sidorna inatt...kanske!
Har även hunnit med ett jobbpass mellan tor-fre som var ett sovande där man hjälper till vid läggning, sover på plats ifall något skulle hända och nattpersonalen behöver hjälp, och sedan hjälpa till på morgonen en stund. Gick jättebra och något jag kan tänka mig att göra flera gånger....
Igår blev de efter jobbet en lunch med syster på stan och en massa tjöt....sen på kvällen åkte jag till Lina för lite tjejkväll med vännerna. Blev god mat...ännu godare efterrätt och ännu mer tjöt=)
Dagen idag gick ju åt till shopping med älsklingen och imorn blir de nog att jag försöker plugga en del för att gå undan lite saker....är hellre ledig längre fram än att stressa de sista, min nya pluggfilosofi..tss
Hoppas ni haft/får en härlig hallowenhelg mina vänner

                                                                                                                       //S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela