Sara Bjersgård

Göteborg....lovetrip!

Publicerad 2010-08-16 14:11:34 i Allmänt,

Då jag hade min första lediga helg sen midsommar förra helgen bestämde vi oss för att åka nånstanns över helgen bara för att komma bort och få lite semester tillsammans! På lördagen efter att ringt runt till massa ställen i Sverige så blev det tillslut Göteborg.

Vi bodde precis vid hamnen...På Quality Hotell 11 som hade mysiga rum och man hade tillgång till hotellets egna spaavdelning som låg på taket! Ett tips om man vill bo i gbg men dock ligger det inte så centralt.


Vi hade redan innan bestämt oss för att bara ta dagen som den kommer,så när vi parkerat på gärdet så spelade dom lacrosse så vi stannade en stund för att kolla....cool sport!

Vi ägnade em åt att strosa runt i regnet på Liseberg, åt glass, spela spel mot varandra och spelade på godishjul,tyvärr utan någon tur. Efter de åkte vi hem och strosade längst med hamnpromenaden.


Vi åt gott och kunde bara njuta av varandras sällskap.......(jag har fastnat för ceasarsallad....denna var supergod dessutom)


På kvällen gick vi upp till hotellets tak för lite jacuzzi och ångbastu....supermysigt!


På söndagen vaknade jag tyvärr upp superförkyld och hängig....dock kunde jag ändå njuta av den megastora frukostbuffen=)
Sedan tog vi en liten omväg förbi Ullared där vi tillbringade några timmar och massa pengar för att sedan åka till Värnamo för att besöka min far som var inlagd där....dock sprack vårt tidsschema rätt bra (då Isse blev som galen inne i på gekås och kunde inte fokusera på det mest nödvändiga utan ville kolla på allt, trotts att vi hade bestämt vad vi skulle kolla på redan innan...suck) så vi hann bara hoppa in till pappa och säga hej för att sedan åka racer hem till jkpg där ett innebandymöte väntade....
Själv låg jag resten av kvällen utslagen och bad om att mitt immunförsvar skulle klara av denna förkylning så jag kunde jobba dagen efter (mitt sista pass) och att jag skulle orka åka till Karin i sthlm på tisdagen...men hur de gick med det vet ni ju redan kanske=)

                                                                                                                                        //S

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-17 20:17:49

Det är så fint på Liseberg. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela