Sara Bjersgård

magonda över?

Publicerad 2010-12-26 18:17:26 i Allmänt,

Har ju haft problem med min mage i över 4 månader nu och uppsökte läkare igen direkt när jag kom hem från resan. I onsdags förra veckan var jag där igen för att se om proverna visade något eller boka upp fler undersökningar framöver. I proverna hade de hittat en ovanlig parasit som det fanns väldigt lite forskning om och som man inte riktigt visste vart den kommer ifrån eller vad den gör i magen. Man har hittat den hos folk med magproblem men man har även hittat den hos folk utan symtom...därför kan man inte exakt säga att dessa symtom beror på just denna parasit. Inte heller vanligt penicillin funkar så fick några andra starka saker som ska ta död på "skiten"....
samma dag som jag började äta medicinen blev jag jättedålig, med magsmärta, illamående och fruktansvärt trött. Detta höll i sig i 6dagar och jag sov så sjukt mycket, var väldigt konstigt då detta inte skulle vara en biverkning. Dock började jag under måndagen känna mig lite piggare och magen värkte inte, trotts läkarens rådan att slita äta tabletterna de 10dagar man skulle då jag reagerat så kraftigt har jag ändå gjort de. Mår mycket bättre nu och magen gör inte lika ont alls.....hoppas därför nu att det var denna parasit som har ställt till det i några månader nu så jag slipper magont framöver....håll en tumme åt mig, snälla!!!!

XOXO
Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela