Sara Bjersgård

dagen...

Publicerad 2009-01-28 19:09:37 i Allmänt,

Haft heldag i skolan...8.30-16....hur segt som helst!
Hade ännu en tråkig föreläsning på förmiddagen och alla var bara trötta och besvikelsen på kursen ligger fortfarande tungt över oss alla!!! Detta beklagar vi oss även för varje rast.....
Eftermiddagens föreläsning var den första på 2veckor som varit intressant...handlade om ljud och musik i lärandet. Egentligen gick han bara in på olika slags hörselnedsättningar och vi övade på att prata från magen....väldigt nyttigt då man ska använda rösten i ca 40 år som sitt största redskap.
Jag kände att jag skulle behöva öva på att tex ropa utan att anstränga rösten. Jag kan aldrig få en sån där stark röst som behövs om man skall bli hörd. Han gav massa bra tips och kändes synd att vi inte fick mer av hans ideer och råd.
Kände mig så pigg imorse och igår kände jag knappt några klappningar alls vid andningen....tänkte att nu börjar jag bli frisk. Men under lunchen idag började halsen helt plötsligt skava och göra ont.......suck. Så nu har jag mumsat i mig en apelsin och ska dricka en massa hounungste ikväll.
Hade planer på att hänga med Lina o co till Kåren ikväll då jag ändå skulle bli ensam hemma med inget kul på tv......men vågar inte riskera att bli sämre....vem har tid till att bli sjuk nu???
Så har tänt massa ljus nu, krypit i en hoodies och mina mystofflor. Ska se om de finns nåt ätbart med....hmmm..vad ska man göra för gott ikväll??
Har förresten städat hela lägenheten med, med damsugning, toarengörning och så......gillar när allt ser fint och fräscht ut.

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela