Sara Bjersgård

Sommar del1- Roadtrip!

Publicerad 2011-08-08 18:43:31 i Allmänt,

Den sista juni jobbade jag min sista dag på förskolan och uch vad jag kommer sakna det stället! Dock kom den "ofrivilliga/obetalda" semestern alldeles lagom då kroppen skrek efter vila.
Därför är min första semestervecka väldigt lugn och nu kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde.....det är ju då man ska ha uppdaterat bloggen så man kan se tillbaka så man kan komma ihåg vad man gjort..hahah.
Andra semesterveckan var även Isses första och vi började planera för allt skoj vi skulle hitta på. Vi började med en roadtrip redan samma vecka.....galet skoj, så skoj att jag inte tog en enda bild=)

Vi började vår resa till Ullared....shoppade som galningar innan vi åkte vidare till Falkenberg. Där joynade vi Lina&Pelle i deras husvagn. Jag gillar husvagnslivet i korta perioder men kommer nog aldrig bli en husvagnsmänniska,trotts många underbara minnen från denna husvagn! Där möttes vi även av Anna&Patrik samt VirreViktor och de blev en härlig kväll med grillning i spöregn och många skratt.....en okonstlad underbar fin kväll, det är dom absolut bästa kvällarna, anser jag!

Dagen därpå begav vi oss ner till Halmstad för lite strosande i butiker,lunch m.m. innan vi begav oss till nästa stopp- Åhus! Där väntade boende hos vänner vilket även betydde boende med 4 barnfamiljer, som hade hyrt ett hus i Åhus nära stranden.....galet kan man tycka men skoj, och ja...det gick väldigt bra att sova bland 4 små barn och rum utan riktiga dörrar..haha.

Sista stoppet var det enda egentligen planerade vi hade haft från början...Kalmar och Dannes avskedsfest! Han har fått jobb i Kina i 3år framöver och såklart var alla hans vänner där för att ta farväl....tyvärr blev jag dålig och begav mig till vårt vandrarhem tidigare än beräknat men fram tills dess var det skoj. Men vet att de blev en galen fest med mycket skratt och naket...mer behöver jag inte säga=)

Blev en bra roadtrip...som spenderades mycket i bilen..som en roadtrip ska vara helt enkelt.
Behöver men kvalle-tid är en roadtrip perfekt....bara du och din älskling i en liten "bubbla" mil efter mil....*love*

XOXO
Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela